0
ورود و عضویت
×
آهن جم
ورود و عضویت
0

هزینه اسکلت بتنی|هزینه ساخت اسکلت بتنی (مهر 1402)

زمان مطالعه : 13 دقیقه
هزینه اسکلت بتنی _آهن جم

هزینه اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۲ به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. برای اجرای یک اسکلت بتنی از مصالح و تجهیزات زیادی استفاده می‌شود که قیمت و هزینه هر کدام متفاوت است و در قیمت نهایی اسکلت بتنی تاثیر گذار هستند. به طور کلی هزینه اسکلت بتنی حدود ۲۵ درصد از هزینه های ساختمان سازی را تشکیل می دهد. البته میزان هزینه ساخت اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۲ به نوع سقف اجرایی سازه نیز بستگی دارد.

در صورتی که سقف سازه از نوع تیرچه بلوک یا وافل یا دال بتنی باشد هزینه اجرا متفاوت خواهد بود .در ادامه این مقاله به بررسی هزینه اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۲ و محاسبه دقیق تمامی مصالح و تجهیزات لازم می پردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت و هزینه اسکلت بتنی با مصالح در سال ۱۴۰۲ برای یک ساختمان ۳ یا ۴ طبقه در حال حاضر می توان گفت حداقل 2.6 و حداکثر 3.2 میلیون تومان به ازای هر متر مربع می باشد .البته این مقدار هزینه کاملاً حدودی محاسبه شده و می‌تواند با توجه به نوع مصالح استفاده شده ، مقدار آن ها و همچنین نحوه اجرا متفاوت باشد. این برآورد هزینه اسکلت بتنی کاملاً تقریبی می‌باشد، اما دید کلی نسبت به هزینه های پروژه برای ما ایجاد میکند.

هزینه ساخت اسکلت بتنی در شهر ها و مناطق مختلف کشور با توجه به قیمت مصالح و دستمزد متغیر می‌باشد و محاسبه زیر طبق هزینه اسکلت بتنی در اصفهان محاسبه گردیده است. هزینه اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۲ به قیمت میلگرد امروز ،قیمت بتن، قیمت تجهیزات و قیمت دستمزد اجرای اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۲ بستگی دارد . در ادامه با ما همراه باشید تا به محاسبه هزینه اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۲ بپردازیم.

هزینه اسکلت بتنی _آهن جم

هزینه خرید میلگرد

یکی از اصلی ترین هزینه ها برای ساخت اسکلت بتنی هزینه خرید آهن آلات مورد نظر می باشد. با توجه به قیمت آهن آلات که نوسان زیادی دارد خرید مقرون به صرفه در بهترین زمان اهمیت زیادی دارد. معمولا میلگرد مورد نیاز برای هر متر مربع زیربنا حدود ۴۰ تا 55 کیلوگرم است.

طبق محاسبه هزینه لازم برای خرید میلگرد هر متر مربع اسکلت بتنی با قیمت میلگرد کیلویی 26,000 تومان حدود ۱،43۰،۰۰۰ هزار تومان می باشد. هزینه خرید آهن آلات همیشه یکی از اصلی ترین هزینه ها در ساخت و ساز و اجرای اسکلت بتنی است. مقدار میلگرد مصرفی در یک سازه به طراحی و نقشه آن بستگی دارد. وزن میلگرد هم به سایز آن بستگی دارد. شما میتوانید میلگرد مورد نیاز سازه خود را با قیمت مقرون به صرفه از بازرگانی آهن جم تهیه نمایید.

هزینه ساخت اسکلت بتنی _آهن جم

هزینه خرید بتن

یکی دیگر از اصلی ترین مصالحی که در اجرای اسکلت بتنی مورد استفاده قرار می گیرد بتن می باشد. در هر متر مربع زیربنا حدود ۰.۴ متر مکعب بتن مصرف می شود. قیمت بتن هم با توجه به عیار آن از حدود ۸۰۰ تا ۱ ملیون تومان برای هر متر مکعب میباشد. با این حساب هزینه بتن ریزی برای هر متر زیر بنا حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می گردد.

هزینه پمپ بتن
از تجهیزات لازم برای اجرای اسکلت بتنی پمپ بتن می باشد. پمپ بتن در بتن ریزی سقف و ستون بتنی ، بتن رابه نقاط مورد نظر منتقل می‌کند. معمولا هزینه پمپ بتن با هزینه خرید بتن محاسبه میشود .پمپ ثابت در حال حاضر برای هر مترمکعب حدود ۴۰ هزار تومان هزینه دارد و پمپ دکل یا پمپ هوایی با توجه به شرکت بتن حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان هزینه دارد. هر سقف یک اسکلت بتنی نیز دو مرتبه بتن ریزی دارد .

پیشنهاد مطالعه ⋙  آزمایش تست میلگرد کاشته شده چگونه انجام می شود؟

فرض میکنیم هر سقف حدود ۱۵۰ متر مربع باشد و برای هر سقف هزینه ۱۲ میلیون تومان برای پمپ بتن هزینه شود. با توجه به این مقدار برای هر متر مربع زیربنا ۸۰ هزار تومان هزینه پمپ بتن لازم است.

بتن ریزی باید در شرایط مناسبی انجام شود. دمای هوا باید کاملا مناسب بود و به هیچ وجه در هوای سرد و بارانی بتن ریزی انجام نشود .برای کسب اطلاعات بیشتر و یادگیری تمهیدات لازم برای جلوگیری از یخ زدگی بتن مقاله بتن ریزی در هوای سرد را مطالعه کنید.

هزینه اجاره جرثقیل
برای حمل میلگرد و قالب ها و تیرچه ها برای سقف های بالایی نیاز به جرثقیل می باشد .معمولا برای ساختمان های چند طبقه استفاده از جرثقیل نیاز است. اما برای ساختمان های یک طبقه نیاز نیست. برای سقف های دوم و سوم هم جرثقیل ۷ تن کافی میباشد که اگر سه ساعت کار کند هزینه حدود دو میلیون تومان برآورد می‌شود.

برای سقف های بالاتر نیاز به جرثقیل های بزرگتری میباشد که هزینه اجاره آنها تا ۷ تومان هم افزایش پیدا می کند. اگر هزینه جرثقیل را به طور میانگین برای هر سقف ۴ میلیون تومان در نظر بگیریم و مساحت سقف را هم ۲۰۰ مترمربع فرض بگیریم به ازای هر متر مربع زیربنا ۲۰ هزار تومان هزینه جرثقیل خواهیم داشت .

هزینه خرید بلوک

در صورتی که اسکلت بتنی با سقف تیرچه بلوک اجرا شود در هر متر نیاز به حدود ۷ یا ۸ بلوک دارد. بلوک ها قیمت های متفاوتی دارند. اگر قیمت بلوک را به صورت میانگین ۸ هزار تومان در نظر بگیریم برای هر متر مربع سقف تیرچه بلوک که ۸ بلوک نیاز است حدود ۶۴ هزار تومان هزینه می شود .

گاهی اوقات به جای بلوک هم از یونولیت هایی استفاده میشود که ۲۵ سانتی متر ضخامت و ۲ متر طول دارند و عرض آنها ۵۰ سانتی متر می باشد .در هر متر مربع حدود ۰.۷ یک یونولیت کامل استفاده می شود. با توجه به قیمت هر یونولیت که حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است باز هم حدود ۶۰ هزار تومان هزینه یونولیت به ازای هر متر مربع برآورد می شود .

هزینه خرید تیرچه
یکی از اصلی ترین اجزای اسکلت بتنی با سقف تیرچه بلوک تیرچه می باشد. برای اجرای سقف در هر متر مربع ۱.۵ متر طول تیرچه استفاده می شود .قیمت تیرچه نیز با توجه به دهانه و میلگرد های استفاده شده در آن متغیر می باشد. در صورتی که قیمت تیرچه را به صورت میانگین حدود ۱۳۰ هزار تومان به ازای هر متر در نظر بگیریم ، برای هر متر مربع ساختمان ۱.۵ متر تیرچه لازم است که هزینه آن حدود ۲۰۰ هزار تومان می شود.

سقف تیرچه بلوک

هزینه اجرای اسکلت بتنی

پس از اینکه مصالح لازم جهت ساخت اسکلت بتنی فراهم شد حال هزینه اجرای آن باقی میماند. هزینه اجرای آن نیز به نوع سقف که سقف تیرچه بلوک باشد یا وافل یا دال بتنی بستگی دارد. هزینه اجرا منظور مقداری است که برای اجرای سقف و ستون،آرماتور بندی و اجاره لوازم کار مثل قالب و جک به پیمانکار پرداخت می‌شود. این هزینه برای اسکلت بتنی با سقف تیرچه بلوک حدود ۵۰۰تا ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر متر میباشد.

قیمت تیرآهن امروز را از بازرگانی آهن جم دریافت کنید.

هزینه سیم آرماتوربندی و آرماتور حرارتی و تقویتی

برای آرماتور بندی سقف و ستون ها و به طور کلی اجرای اسکلت بتنی نیاز به سیم مفتول ۱.۵ برای بستن میلگرد ها و همچنین قالب بندی ساختمان نیاز است. هزینه سیم آرماتور بندی نیز به قیمت روز آن بستگی دارد. اگر قیمت سیم را کیلویی ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم و در هر متر مربع زیربنا حدود نیم کیلو گرم سیم استفاده شود هزینه در هر متر برابر با ۱۵ هزار تومان میباشد .

آرماتور های حرارتی و تقویتی همچون میلگرد ممان منفی و ادکا نیز در اجرای اسکلت بتنی کاربرد زیادی دارند . مقدار مصرف این آرماتور ها برای هر متر مربع حدود 4 کیلو میباشد که با توجه به قیمت روز آنها حدود 120 هزار تومان هزینه میشود.

پیشنهاد مطالعه ⋙  تفاوت میلگرد ساده و آجدار چیست؟

پیشنهاد مطالعه : قیمت آرماتور بندی ۱۴۰۲

یکی از مراحل مهم در اجرای اسکلت بتنی آرماتور بندی است . در این مرحله با سیم آرماتور بندی میلگرد های عرضی یا همان خاموت با میلگرد های طولی به یگدیگر متصل میشوند . اصطلاحا میلگرد ها مانند کلافی بهم تنیده شده و محل های مورد نظر قرار میگیرند. برای مطالعه بیشتر در این باره مقاله آرماتور بندی چیست؟ را مطالعه کنید.

سایر هزینه های ساخت اسکلت بتنی

هزینه اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۲ به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و تعیین قیمت آن کاملاً به صورت حدودی میباشد. زیرا همه قیمت های در نظر گرفته شده و مقدار های در نظر گرفته شده برای مصالح به صورت حدودی می باشد و در حالت اجرای واقعی پروژه ممکن است هزینه ها متفاوت از محاسبه ما باشد.

سایر هزینه هایی که وجود دارد هزینه نقشه برداری و نظارت بر نحوه اجرای اسکلت بتنی می باشد. همچنین برای افزایش مقاومت سقف و کنترل خیز آن و برطرف کردن لنگر منفی از میلگردهای رامکا و ممان منفی هم در اجرای سقف استفاده می شود. ممکن است برای افزایش کارایی بتن از روان کننده نیز استفاده شود که هزینه بتن را افزایش میدهد.

برای سقف از اسپیسر های ۳ سانت و ۵ سانت نیز استفاده می شود. قالب ، پلاستیک و تجهیزات دیگری هم نیاز است. به طور کلی با توجه به فاکتورهای که تا اینجا در نظر گرفتیم و حدود قیمتی آنها و حدود مقدار لازم آنها هزینه های لازم برای هر متر مربع زیربنا به شرح جدول زیر می باشد.

هزینه اسکلت بتنی _آهن جم

عوامل موثر بر هزینه اسکلت بتنی

قیمت اسکلت بتنی تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد و می‌تواند اعداد بیشتر یا کمتری باشد.در ساخت یک ساختمان مراحل و مصالح زیادی وجود دارد که با تغییر نوع و کیفیت و میزان آنها می‌توان هزینه های ساخت را کم و زیاد کرد .در ادامه عوامل موثر بر هزینه اسکلت بتنی را بررسی می‌کنیم.

قیمت مصالح : از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت اسکلت بتنی هزینه مصالح آن میباشد .در مصالح مورد نیاز مهم ترین آنها آهن آلات و بتن هستند که مقدار زیادی مصرف میشوند و هزینه آنها در قیمت تمام شده اسکلت بتنی اثر دارد .هر چه مصالح با کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری تهیه شود هزینه اسکلت بالاتر رفته و هرچه از مقدار و کیفیت مصالح کاسته شود هزینه نهایی کمتر است .

نرخ دستمزد : یکی از متغیر ترین فاکتور ها در محاسبه هزینه اسکلت بتنی نره دستمزد میباشد.در طی اجرا و ساخت یک اسکلت بتنی مراحل مختلفی همچون آرماتوربندی،قالب بندی،بتن ریزی و .‌ .. اجرا میشود که هر کدام این مراحل توسط فرد متخصص انجام شده و دستمزد مشخصی دارد،ممکن است کل پروژه نیز به یک پیمانکار واگذار شود.

نرخ دستمزد پیمانکار،سرکارگر و کارگر ها بسیار متغیر است،در هر شهر و منطقه ای دستمزد نرخ متفاوتی دارد و طبق عرف آن منطقه محاسبه می‌شود.مثلا در منطقه ای دستمزد را روزانه و در شهر دیگری دستمزد را متری محاسبه میکنند.نرخ کلی دستمزد هم در برخی شهر ها بسیار زیاد و در برخی بسیار کم است .

معمولا در شهر هایی که پروژه های ساخت و ساز زیاد است پیمانکاران هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. همانطور که در محاسبه هزینه اسکلت بتنی مشاهده کردید نرخ دستمزد در متراژ زیر بنا ضرب شده و به همین علت میزان آن در هزینه نهایی اسکلت بتنی تاثیر گذار است .در این محاسبه ما نرخ دستمزد را از کمترین تا بیشترین مقدار اعلام کردیم.البته ممکن است که نرخ های کمتر و بیشتر نیز در بازار کار اعلام شود.اما نرخ کلی در همین محدوده است .

کاهش هزینه های اسکلت بتنی فقط با کاهش قیمت مصالح امکان پذیر است . زیرا مقدار مصالحی که برای ساخت یک اسکلت بتنی استفاده میشود را نمیتوان کاهش داد .کاهش قیمت برخی از مصالح حیاتی در ساخت آن مثل آهن الات میتواند مقدار هزینه را به طور قابل توجهی کاهش دهد .کاهش نرخ آهن به عواملی بستگی دارد که میتوانید در مقاله زیر بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه ⋙  میلگرد حرارتی چیست

کاهش قیمت آهن امروز

قیمت دستمزد اجرای اسکلت بتنی بدون مصالح

گاهی اوقات نیز اجرای اسکلت بتنی به این صورت است که کارفرما تمامی مصالح و لوازم کار را خود تهیه می کند و فقط اجرای کار را به پیمانکار موردنظر واگذار می کند. در این صورت دستمزد اجرای اسکلت بتنی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع بسته به نوع سقف وعوامل دیگر می باشد.

عوامل موثر بر قیمت اجرای اسکلت بتنی

اجرای اسکلت بتنی نیازمند مصالح و تجهیزات زیادی می باشد .از این رو قیمت مصالح و اجاره تجهیزات و همچنین دستمزد اجرای آن در هر منطقه و هر شهری متفاوت می باشد .علاوه بر این موضوع در کشور ما همواره نوسان های قیمتی وجود دارد که بر محاسبه و قیمت اجرای اسکلت بتنی تاثیر گذار است.

به طور مثال یکی از متغیرهای اصلی  قیمت آهن آلات میباشد. قیمت میلگرد روزانه دچار تغییرات می گردد .اما برخی از عوامل دیگر که در ادامه نام میبریم هم بر قیمت اجرای اسکلت بتنی تاثیر گذار هستند.

ارتفاع سقف : در صورتی که ارتفاع سقف در سازه بلند باشد هزینه زیرسازی آن افزایش پیدا میکند.

متراژ سقف : هر چه متراژ سقف سازه کمتر باشد سود پیمانکار از اجرای آن کمتر می‌شود به همین دلیل برخی پیمانکاران سقف های با متراژ محدود را با مبلغ بیشتری انجام می‌دهند.

پلان پیچیده : برخی از پروژه های ساخت اسکلت بتنی دارای نقشه پیچیده می باشند،به همین دلیل هزینه اجرای اسکلت بتنی آنها افزایش پیدا میکند.
نوع سقف : نوع سقف در هزینه اجرای اسکلت بتنی تاثیر گذار است. مثلاً اگر سقف تیرچه بلوک باشد هزینه ساخت اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۲ کمتر می شود. اما اجرای سقف هایی مثل دال و وافل ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

بخشی از هزینه اسکلت بتنی برای فونداسیون میباشد .برای مطلع شدن از ریز هزینه های لازم برای اجرای فونداسیون مقاله هزینه فونداسیون را مطالعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله هزینه نهایی اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۲ را بررسی کردیم .هزینه اسکلت بتنی به صورت حدودی بین ۲ تا ۳ میلیون تومان برای هر متر مربع زیر بنا میباشد.نمیتوان هزینه ای ثابت را برای تمامی اسکلت ها در نظر گرفت.زیرا هر اسکلتی با توجه به ابعاد و بزرگی خود،نرخ مصالح و دستمزد در هر شهری،میزان مقاوت سازه،زلزله خیر بودن منطقه احداث و بسیاری عوامل دیگر قیمت نهایی متفاوتی خواهد داشت .اما بازه قیمت در همین محدوده است .

در این مقاله مقدار مصالح لازم برای ساخت اسکلت بتنی را به صورت حدودی بیان کردیم که شما میتوانید هزینه اسکلت ساختمان خود را با استفاده از اطلاعات موجود محاسبه کنید .هزینه های لحاظ شده برای اسکلت بتنی با سقف تیرچه بلوک میباشد. امیدواریم که این مقاله برای شما کاربردی باشد .

بازرگانی آهن جم سپاهان عرضه کننده انواع مقاطع فولادی با بهترین قیمت میباشد.شما میتوانید برای خرید آهن آلات از جمله تیرآهن،میلگرد،نبشی و ناودانی،قوطی و پروفیل، خاموت و محصولا مفتولی، انواع ورق و لوله و…یا مشاوره با شماره 0314202 تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه اسکلت بتنی در حال حاضر حدود 2,470,000 تا 3,260,000 تومان میباشد.

میلگرد و بتن مصالح پایه هستند و سایر مصالح لازم با توجه به نوع سقف مشخص میشود.

تغیر قیمت و نرخ مصالح از جمله آهن آلات و بتن و نرخ دستمزد اجرای اسکلت بتنی در هزینه نهایی تاثیر گذار است.

ابتدا محل احداث آماده سازی شده و سپس آرماتور بندی انجام میشود، بعد از آن قالب بندی و بتن ریزی و اجرای سقف اجرا می گردد و این مراحل برای دیگر طبقات اجرا میشود.

مقاله از آهن جم _ahanjam.com

4.8/5 - (30 امتیاز)

نظرات

سوال یا نظر شما

شما میتوانید نظر یا سوال خود را برای کامنت کنید.

نظرات ارسال شده

  1. حامد کاظمی

    1402/10/07

    سلام
    خداقوت ، بسیار مطالب عالی و به روز بود.
    از اینکه بسیار صادقانه رسانی برای تمام اقشار انجام می‌دهید جای احسنت و تشکر دارد.
    تقریبا یک کلاس رایگان نحوه ی استعلام گیری درست کردید .

    • ahanjamadmin

      1402/10/07

      سلام .خیلی ممنون از شما .خوشحالیم که مطالب مفید واقع شده است.
      پذیرای سوالات و نظرات شما هستیم.

      • محسن محمدی خشویی

        1402/10/08

        باسلام. هزینه اجرای دوطبقه سفتکاری شامل سقف و ستون و تیغه چینی داخل و شیب بندی در حال‌حاضر چقدر است؟

        • ahanjamadmin

          1402/10/09

          سلام وقت بخیر .محاسبه هزینه کاملا به متراژ و نقشه ساختمان شما ،مقدار تیغه چینی و نحوه اجرای فونداسیون بستگی دارد . برای یک ساختمان دو طبقه که زیر بنا را 100 متر در نظر بگیریم حدودا 500 تا 600 میلیون هزینه لازمه تا به مرحله ای که گفتید برسه.این محاسبه کاملا حدودی است و نرخ روز مصالح در نظر گرفته شده .قیمت آهن کاهش داشته .تقریبا 200 متر ساخت بدست میاد که حدود متری 2.5 تا 3 میلیون تومان میشود.

برای درخواست مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید.

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل(اعداد انگلیسی) یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط ایزی لاگین و قوانین می باشد