اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

0
ورود و عضویت
اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

×
آهن جم
ورود و عضویت
0

میلگرد مناسب رابیتس کاری

زمان مطالعه : 7 دقیقه
میلگرد مناسب رابیتس کاری

به مطالعه مقاله میلگرد مناسب رابیتس کاری خوش آمدید. 

یکی از مهم‎ترین محصولاتی که برای ساختمان سازی به ویژه گچ بری استفاده می‎شود، رابیتس نام دارد. در رابیتس کاری از محصولات دیگر استفاده می‎شود که میلگرد هم جزئی از آن است. انتخاب میلگرد مناسب رابیتس کاری از دغدغه‏های افرادی است که به این کار مشغول هستند. بخاطر اهمیت این موضوع در ادامه این مطلب قصد داریم تا درباره میلگرد مناسب رابیتس کاری صحبت کنیم و فاصله و نکات استاندارد آن را نیز بررسی کنیم.

میلگرد مناسب رابیتس کاری

1. رابیتس کاری چیست و چرا اهمیت دارد؟

ابتدا بهتر است قبل از اینکه درباره میلگرد مناسب رابیتس کاری صحبت کنیم، درباره رابیتس یا راویز بدانیم و با آن بیشتر آشنا شویم. رابیتس درواقع یک ورقه فولادی است که به صورت مشبک ساخته شده است.

 این ورق از گالوانیزه ساخته شده است. در رابیتس بندی از میلگرد و مفتول به همراه دیگر موارد استفاده می‌شود تا بتوان از این طریق پایه یک سقف کاذب را ساخت و یا اینکه از آن برای گچ بری استفاده می‌شود. گاهی اوقات نیز رابیتس بندی را برای مرمت دیوارهای ترک خورده یا پوشاندن بتن سیمانی استفاده می‌کنند.از رابیتس برای ب سقف کاذب دامپا هم استفاده میشود.

یک شبکه رابیتس باید به بهترین شکل بسته شود تا استحکام بالا را داشته باشد و در جایی که از آن استفاده شده است نهایت بازدهی را به ما بدهد. بنابراین از بهترین میلگردها باید در آن استفاده شود. در ادامه بیشتر درباره میلگرد رابیتس صحبت می‌کنیم و با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

2. میلگرد مناسب رابیتس کاری چیست و چه مشخصاتی دارد؟

حال که درباره رابیتس و کاربردهای آن دانستیم و فهمیدیم که در صنعت استفاده از رابیتس چقدر اهمیت دارد، بهتر است درباره میلگرد مناسب رابیتس کاری صحبت کنیم. استفاده از میلگردها در صنعت ساختمان سازی بسیار نهم است‌.

پیشنهاد مطالعه ⋙  کاربرد خاموت در سازه ها+آشنایی با انواع خاموت

زیرا استحکام سازه را بالا می‌برد. میلگرد مناسب رابیتس کاری یا به عبارتی دیگر میلگرد ۱۰ ساده یکی از پر استفاده‌ترین انواع میلگرد است که در ساختمان سازی کاربرد دارد. میلگرد نوعی آهن به صورت تقویت شده است که از فولاد ساخته شده و بار را روی خود حمل می‌کند. در اصطلاح ساختمان سازی بیان می‌شود که میلگرد کشش بار بالایی دارد. یعنی وزن زیادی را می‌تواند روی خوب تحمل کند.

میلگرد مناسب رابیتس کاری از فلزات، فیبر شیشه، فیبر بازالت و پلاستیک ساخته شده است که این ترکیبات باعث استحکام بالای این محصول شده است‌.‌ فولادی که در میلگرد رابیتس کاری وجود دارد نقش بالایی را در تقویت کردن سازه ایفا می‌کند. البته در مقابل حرارت نیز مقاوم است و ترک بر نمی‌دارد.

سایز میلگرد رابیتس کاری

برای انجام رابیتس کاری باید میلگرد ها از پیش در سقف دفن شده باشند یا قبل از رابیتس کاری با جوشکاری در سقف قرار گیرند. معمولاً برای راویز کاری یا رابیتس کاری از میلگرد هایی با قطر ۸ یا ۱۰ میلی متر استفاده می شود تا بتوانند استحکام و مقاومت مناسبی داشته و ملات و مصالح را تحمل کنند .

در صورتی که سقف سازه از نوع کرومیت یا دال بتنی باشد میلگرد رابیتس کاری باید در حین اجرای سقف نصب شود. زیرا دیگر بعد از آن نمی توان میلگرد ها را به صورت اصولی متصل کرد.

3. فاصله میلگرد ها در رابیتس کاری باید چقدر باشد؟

میلگرد مناسب رابیتس کاری در ابتدای شروع کار به صورت آویز روی سقف نصب می‌شود. این نصب گاه به صورت جوش دادن است و گاهی به صورت دفن شدن انجام می‌‌شود. این کار باید با دقت بالا انجام شود زیرا قرار است میلگردها بار اصلی سقف را تحمل کنند.

میلگرد پس از نصب شدن باید خم شود‌. این کار برای جوش دادن میلگردهای بعدی انجام می‌شود. فاصله بین میلگردها نیز بسیار مهم است و نباید بیشتر از ۶۰ سانتی‌متر شود. اگر سقف سنگین است و یا اینکه قرار است طرح بزرگی به عنوان گچ بری برای آن ساخته شود بهتر است میلگردها با اندازه ۳۰ سانتی‌متر به یکدیگر نصب شوند تا بتوانند بیشتر وزن را تحمل کنند.

پیشنهاد مطالعه ⋙  قوطی آهن چیست؟انواع و کاربرد آن

پیشنهاد مطالعه : کناف سقف

4. نکات استاندارد در هنگام استفاده از میلگرد در رابیتس کاری چیست؟

حال که درباره رابیتس دانستیم و میلگرد مناسب رابیتس کاری را بررسی کردیم و دانستیم که باید در چه اندازه‏ای با یکدیگر نصب شوند، نیاز است تا نکاتی را در این باره بدانیم. برای اینکه بتوانیم بهترین نتیجه را از میلگرد  مناسب رابیتس کاری بگیریم، نوع مناسب باید انتخاب شود.

 معمولا بیان می‎شود که بهتر است میلگرد از نوع فولاد نرمه باشد تا به راحتی بتوان آن را خم کرد و جوش داد. این کار به استحکام سقف بسیار کمک می‏کند. هم‏چنین اگر قرار است میلگردها با فاصله بیشتر از 30 سانتی‏متر از یکدیگر نصب شوند، باید از رابیتس مناسب استفاده کرد تا شکم ندهد و تعداد پل‏ها نیز باید در این حالت بیشتر باشد.

این مورد را حتما به یاد داشته باشید که باید از نصاب متخصص در این کار استفاده شود. وی باید بداند که چطور با میلگرد کار کند و آن را به چه صورت بر روی سقف نصب کند تا رابیتس بندی به بهترین شکل انجام شود. هم‏چنین بهتر است تا یک مهندس قبل از اینکه میلگردها نصب شود از جای نصب و نحوه نصب آن‏ها اطمینان پیدا کند.

قیمت میلگرد رابیتس کاری

میلگرد ها سایز های بسیار متنوعی دارند و به همین دلیل در نقاط مختلف سازه ها کاربردهای متفاوتی را دارند. رابیتس کاری هم یکی از فعالیت‌هایی است که در مراحل اجرای ساختمان ها انجام می شود و در آن از میلگرد استفاده می کنند .

هرچه میلگرد مورد استفاده در راویز کاری کیفیت بالاتری داشته باشد کار راویزکاری راحت تر و سریعتر انجام میشود .برای نصب رابیتس های مختلف باید از میلگرد های سایز مناسب استفاده شود .همانطور که گفتیم معمولاً برای راویز کاری از میلگرد های سایز ۸ و سایز ۱۰ در نوع A1 و A2 و A3 استفاده می شود که میلگرد های A3 استحکام و مقاومت بیشتری دارند.

پیشنهاد مطالعه ⋙  میلگرد سنجاقی چیست؟انواع و کاربردهای آن

قیمت میلگرد سایز ۸ و قیمت میلگرد سایز ۱۰ معمولاً از دیگر سایزهای درشت میلگرد بیشتر است. میلگرد ۸ و میلگرد ۱۰ تولید هر کارخانه از لحاظ کیفیت با دیگر کارخانه ها تفاوت دارند که شما می توانید درباره کیفیت میلگرد شرکت های تولید کننده مختلف از کارشناسان فروش مجموعه آهن جم مشاوره بگیرید .

بازرگانی آهن جم انواع میلگرد سایز ۸ و سایز ۱۰ را در گریدهای A2 و A3 از تمامی شرکت های تولید کننده با بهترین قیمت بازار عرضه می نماید .شما می توانید برای تهیه میلگرد مورد نیاز خود برای رابیتس کاری با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید تا قیمت محصول مورد نیاز شما را اعلام نمایند.

یکی از مهم ترین کاربرد های نبشی ها برای زیرسازی نما و اجرای نبشی کشی است. نبشی کشی ساختمان علاوه بر هزینه خرید نبشی و مصالح ،هزینه دسمزذ هم دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله قیمت نبشی کشی ساختمان را مطالعه کنید.

سخن پایانی

میلگرد مناسب رابیتس کاری یکی از مهم‏ترین اجزای رابیتس کاری است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. از این رو در این مطلب ابتدا با رابیتس کاری آشنا شدیم. سپس کاربرد میلگرد در رابیتس کاری را بررسی کردیم. بعد از آن یکی از مهم‏ترین موارد یعنی فاصله میلگردها با هم و نکات استاندارد در این مورد را به تفصیل بیان کردیم.

شما میتوانید جهت دریافت قیمت انواع میلگرد از جمله قیمت میلگرد ،قیمت میلگرد ساده ، قیمت میلگرد کلاف آجدار بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید و جدیدترین قیمت میلگرد را در آهن جم دریافت کنید.
همچنین میتوانید علاوه بر قیمت تیرآهن، قیمت روز آهن شامل قیمت تیرآهن IPE، قیمت تیرآهن لانه زنبوری و قیمت تیرآهن هاش، قیمت ورق، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت سپری، قیمت پروفیل، قیمت لوله، قیمت خاموت، قیمت محصولات مفتولی، قیمت شمش و قیمت لوازم سوله را از آهن جم دریافت کنید.‌ جهت دریافت اطلاعات بیشتر، میتوانید با بخش فروش و پشتیبانی آهن جم، با شماره 03133869211 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات

سوال یا نظر شما

شما میتوانید نظر یا سوال خود را برای کامنت کنید.

برای درخواست مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید.

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل(اعداد انگلیسی) یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط ایزی لاگین و قوانین می باشد