0
ورود و عضویت
×
آهن جم
ورود و عضویت
0

بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی

زمان مطالعه : 5 دقیقه
بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی

به مطالعه مقاله بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی خوش آمدید. 
شما میتوانید جهت دریافت قیمت انواع میلگرد از جمله قیمت میلگرد ،قیمت میلگرد ساده ، قیمت میلگرد کلاف آجدار بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید و جدیدترین قیمت میلگرد را در آهن جم دریافت کنید.
همچنین میتوانید علاوه بر قیمت تیرآهن، قیمت روز آهن شامل قیمت تیرآهن IPE، قیمت تیرآهن لانه زنبوری و قیمت تیرآهن هاش، قیمت ورق، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت سپری، قیمت پروفیل، قیمت لوله، قیمت خاموت، قیمت محصولات مفتولی، قیمت شمش و قیمت لوازم سوله را از آهن جم دریافت کنید.‌ جهت دریافت اطلاعات بیشتر، میتوانید با بخش فروش و پشتیبانی آهن جم، با شماره 03133869211 تماس بگیرید.

میلگردها علاوه بر اینکه جزء کالاهای استراتژیک و پرکاربرد در بازارهای داخلی و خارجی هستند. دارای تنوع بسیار بالایی می‌باشند. کارخانه‌های مختلف انواع میلگردهای متفاوتی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. برای انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی از نظر کیفیت و قیمت باید به ویژگی‌های میلگرد کارخانه تولید کننده و قیمت آن توجه شود. به دلیل اینکه میلگردها برای افزایش مقاومت کششی بتن به کار می روند، در بازار به آن ها آرماتور نیز گفته می‌شود. میلگردها دارای انواع ساده، آجدار و آجدار پیچیده هستند.

پیشنهاد مطالعه ⋙  بتن ریزی در هوای سرد|مشکلات و دستورالعمل ها

میلگردهای آجدار به علت اینکه با مقاطع فولادی درگیری بیشتری دارند، باعث افزایش استحکام بیشتر آن می‌شوند و عملکرد بتن را بهبود می بخشند. معمولاً میلگردها دارای قطر استاندارد ۶ تا ۶۰ میلی متر هستند و طول آن ها ۱۲ متر است. میلگردهای دارای قطر کمتر به صورت کلاف تولید می شوند. به دلیل اینکه میلگردها در معرض شرایط محیطی شدیدی قرار می گیرند باید در برابر خوردگی و سایر عوامل دیگر مقاومت داشته باشند.

در حال حاضر انواع میلگردهای تولید شده موجود در بازار شامل میلگرد کربن، میلگرد اپوکسی، میلگرد اروپایی، میلگرد گالوانیزه، میلگرد فولاد استنلس و میلگرد فایبرگلاس هستند که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و کاربرد های متفاوتی می باشند.

بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی

1- بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی

در این بخش با بررسی ویژگی های بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی در خدمت شما هستیم. میلگردهای TMT یکی از بهترین نمونه های مورد استفاده در ساختمان‌سازی هستند. نام دیگر میلگردهای TMT، میلگرد ترمکس یا میلگرد ترمو مکانیکی است. از ویژگی های این میلگرد می توان به قدرت و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد. همانطور که می دانید استحکام یک سازه بسیار مهم است و میلگرد مناسب ساختمان‌سازی باید حتماً دارای قدرت بسیار بالایی باشد و در برابر زلزله یا سایر عوامل محیطی دیگر مقاومت داشته باشد.

میلگردهایی که دارای گرید پایینی هستند، مقاومت کمی دارند؛ اما انعطاف پذیری آن ها بسیار بالا است. میلگردهایی که گرید آن ها بالاتر است مقاومت بالایی دارند، ولی انعطاف پذیری آن ها پایین است.

یکی دیگر از ویژگی های میلگردهای مناسب برای ساختمان‌سازی دارابودن استاندارد است. میلگرد TMT دارای استاندارد بین المللی iso است که یک استاندارد بین المللی بوده و نشان دهنده کیفیت این نوع میلگرد است. شکل پذیر بودن نیز یکی دیگر از مشخصات بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی است. میلگردهایی که قابلیت شکل پذیری داشته باشند و انعطاف پذیر باشند به راحتی قابل حمل و نقل هستند و برای ساخت ساختمان‌سازی مناسب هستند.

پیشنهاد مطالعه ⋙  تاثیر عناصرآلیاژی بر فولاد| 10عنصر آلیاژی پر مصرف

 آخرین ویژگی که باید به آن توجه کنیم مقاومت بالای میلگردهای ساختمانی در برابر خوردگی است. شرکت‌های تولیدکننده محصولات فولادی معتبر میلگردهایی را تولید می‌کنند که دوام بالایی دارند. به همین خاطر از خسارت های ناشی از خوردگی و مقاومت پایین میلگردها جلوگیری می کند.

پیشنهاد مطالعه : میلگرد ساختمان دو طبقه

2- بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی

کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی در خارج از کشور و در داخل ایران بسیار زیاد هستند و هر یک از این کارخانه ها محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه می کنند. در داخل کشور نیز یکی از کارخانه های معتبر تولید کننده میلگردهای فولادی شرکت ذوب آهن اصفهان است که میلگردهای بسیار با کیفیتی را در انواع مختلف تولید می‌کند. تنوع میلگردهای تولید شده توسط این کارخانه بالا بوده و دارای استانداردهای کیفی بالایی هستند.

یکی از بهترین نوع میلگردهای ساختمانی تولید شده در بازار میلگردهای TMT هستند. قبل از خرید بهترین میلگردهای ساختمانی باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

تحقیق درباره کارخانه تولید کننده میلگرد

کارخانه های تولید کننده میلگرد دارای استاندارد های متفاوتی هستند و میلگردهایی که تولید می کنند دارای قیمت و کیفیت های مختلفی هستند؛ بنابراین در صورت تحقیق اولیه می توانید میلگرد مورد نیاز خود را شناسایی کنید و از کارخانه تولید کنند آن خرید کنید.

تعیین میزان بار مورد نیاز

قبل از خرید میلگرد باید توجه داشته باشید که چه میزان میلگرد نیاز دارید و این مقطع فولادی را در چه تناژی باید خریداری کنید. میلگردها هم به صورت شاخه ای به فروش می رسند هم به صورت وزنی که شما می توانید با توجه به نیاز خود به یکی از این روش ها خرید میلگرد را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه ⋙  تفاوت میلگرد ساده و آجدار چیست؟

توجه به قیمت میلگرد

قبل از خرید به قیمت میلگرد در کارخانه های مختلف توجه داشته باشید. ممکن است هر کارخانه بنا به دلایلی که دارد و با توجه به ویژگی های میلگرد تولیدی قیمت های متفاوتی را برای میلگردهای خودش در نظر بگیرد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید.

در حال حاضر کارخانه های ذوب آهن اصفهان، فولاد کویر کاشان، فولاد کاوه تیکمه داش، شرکت فولاد قزوین و بسیاری از شرکت‌های تولید کننده مقاطع فولادی داخلی هستند که بهترین میلگرد مناسب برای ساختمان‌سازی از نظر کیفیت و قیمت را به بازار عرضه می کنند. شما با توجه به بودجه و نیاز خود می توانید از مقاطع فولادی تولید شده توسط این شرکت ها استفاده کنید.

امتیاز خود را ثبت کنید

نظرات

سوال یا نظر شما

شما میتوانید نظر یا سوال خود را برای کامنت کنید.

برای درخواست مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید.

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل(اعداد انگلیسی) یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط ایزی لاگین و قوانین می باشد