اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

0
ورود و عضویت
اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

×
آهن جم
ورود و عضویت
0

هر شاخه میلگرد چند متر است؟

زمان مطالعه : 8 دقیقه
طول میلگرد

در این مقاله قصد داریم که با یکدیگر بررسی کنید که هر شاخه میلگرد چند متره؟ بدیهی است که هر چقدر اندازه میلگرد مدنظر شما بیشتر باشد و متراژ آن بالاتر باشد وزن آن بالاتر می رود و قیمت آن متفاوت خواهد بود. روش های مختلفی برای محاسبه وزن و طول میلگرد وجود دارد که راحت ترین آنها استفاده از جدول های آماده برای متوجه شدن مشخصات میلگرد ها است. قیمت میلگرد امروز برای شاخه های استاندارد و غیر استاندارد متفاوت است .در ادامه این مطلب قصد داریم به طول میلگرد و  بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

طول میلگرد

طول هر شاخه میلگرد یکی از ویژگی های مهم آن است ،که هر خریدار میلگردی درباره آن سوال دارد . طول شاخه های میلگرد همه به صورت مساوی و به اندازه 12 متر می باشد.در فرایند تولید میلگرد پس ازاینکه ،مراحل ابتدایی نورد طی شد و میلگرد ها آماده شدند نوبت به برش آنها می رسد .میلگرد های تولید شده همه در شاخه های 12 متری به طور مساوی برش خورده و بسته بندی می شوند .برای بسته بندی میلگردها از نوارهای فلزی یا بندیل استفاده می کنند که به میلگردهای بسته بندی شده ،بندیل میلگرد گفته می شود. .در هربندیل میلگرد هم تعداد مشخصی میلگرد با توجه به وزن و سایز قرار می گیرد .برای اطلاعات بیشتر دراین باره مقاله زیر را مطالعه کنید.

هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟

طول استاندارد میلگرد براساس استاندارد ملی ایران شماره (3132) 12متر می باشد .و تمامی میلگردهای تولیدشده در ایران در این طول به بازار عرضه می شوند .طول شاخه میلگرد به شکلی است که ،برای استفاده در بسیاری از نقاط ساختمان مناسب نیست. به همین دلیل میلگردها برای استفاده درنقاط مختلف یک سازه برش خورده وخم کاری می شوند.وقتی میلگردها را به طول 12 متر برش می دهند. اضافه هایی از آنها به جا می ماند که طول کمتر از 1 2متر دارد .اگر طول این تکه های اضافه کم باشد آنها رادوباره به چرخه تولید بازگردانده  و ذوب می کنند .اما اگرطول آنها از حدود 2 تا 11 متر هم باشد دربازار به عنوان میلگرد نرمال عرضه می شوند . به میلگرد هایی که طول کتر از 12 متر دارند میلگرد نرمال گفته میشود.برای اطلاعات بیشتر در این باره مقاله زیر را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه ⋙  تفاوت تیرآهن و هاش چیست؟ | 3 تفاوت اصلی آنها

همه چیز درباره میلگرد نرمال

طول میلگرد _آهن جم

انواع میلگرد بر اساس طول

تا اینجا متوجه شدیم که طول میلگرد چقدر است.طول استاندارد میلگرد ۱۲ متر است .حالا سوال این است آیا میلگرد در طول های کمتر و بیشتر نیز وجود دارد؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم که میلگرد در طول بیشتر از ۱۲ متر تولید نمیشود و بلندترین طول میلگرد طبق استاندار های ملی و جهانی ۱۲ متر میباشد.اما میلگرد با طول کمتر از ۱۲ متر وجود دارد که به آن میلگرد نرمال گفته می‌شود. میلگرد از طول ۲ متر تا ۱۱ متر جزئی از میلگرد های نرمال است.معمولا قیمت میلگرد نرمال در بازار کمتر از میلگرد های استاندارد میباشد .میلگرد های با طول کمتر از طول استاندارد معمولا در فرآیند تولید میلگرد به وجود می آیند .میلگرد های نرمال که طول بسیار کمی دارند و کمتر از ۲ متر باشند ضایعات تولیدی محسوب شده و دوباره به چرخه تولید برگشته و ذوب میشوند.

میلگرد ها از نظر قطر به دسته ها و سایز های زیادی تقسیم میشوند .که برای از سایز های ریز مانند سایز ۶.۵ به حالت کلاف میباشند.معمولا میلگرد از سایز ۸ تا ۳۲ تولید و در بازار موجود است. از نظر نوع آج نیز به ۴ دسته a1 و a2 و a3 و a4 تقسیم میشوند.

کاربرد میلگرد نرمال

متراژ میلگرد

متراژ و طول میلگرد هر دو یک ویژگی میلگرد را مشخص می‌کند. میلگرد ها عموما به شورت شاخه تولید و بسته بندی و در بازار به فروش می‌رسند.هر میلگرد قطر مشخصی دارد اما طول میلگرد در همه برند ها و سایز ها ۱۲ متر است. بسیاری افراد طول میلگرد در سایز های مختلف را سوال میکنند ؟مثلا می گویند طول میلگرد ۱۴ چقدر است؟ باید گفت که طول یک شاخه میلگرد با هر سایزی که باشد ۱۲ متر است .

وزن متر طول میلگرد

وزن متر طول میلگرد یعنی وزن ۱ متر میلگرد از سایز مشخص چقدر میباشد.این مقدار کاملا به سایز میلگرد ها بستگی دارد .در جدول وزن میلگرد ما وزن هر شاخه را مشاهده می‌کنیم.وقتی وزن شاخه را بر ۱۲ تقسیم کنیم وزن یک متر طول میلگرد مشخص میگردد.مثلا میلگرد سایز ۱۶ حدود ۱۹ کیلو گرم میباشد. که با تقسیم بر عدد ۱۲ نتیجه میگیریم وزن متر طول میلگرد ۱۶ برابر با ۱.۵۸ کیلو گرم است .

دلایل استفاده جدول وزن

تمام ارقام ذکر شده در این قسمت مربوط به میلگرد های دوازده متری بود و در این قسمت متوجه استاندارد ملی اندازه آنها و وزن هر شاخه آنها شدید .بنابراین می توانید در قسمتهای جلوتر با جدول های متنوع تری رو به رو شوید و موارد مورد نیاز را پیدا کنید.

دلایل مختلفی وجود دارد که شما بر اساس آنها باید از جدول میلگرد استفاده کنید. این دلایل باعث می‌شوند که شما خرید مطمئن تری داشته باشید و در نهایت محصول باکیفیت تری تحویل بگیرید. با استفاده از فرمول های مختلف می توانید مشخصات میلگرد ها را به دست بیاورید. اما استفاده از جدول باعث می‌شود که در این زمان صرفه جویی شود و راحت تر بتوانید با نگاه کردن ستون های مختلف وزن انواع میلگرد خود را بیایید. در ادامه با ما همراه باشید. با مراجعه به جدول متوجه خواهید شد که هر شاخه میلگرد چند متره و وزن آن چقدر است .و با توجه به آنها می توانید به دیدگاه مناسب تری برای خرید برسید.

پیشنهاد مطالعه ⋙  کاربرد خاموت در سازه ها+آشنایی با انواع خاموت

جدول ارائه وزن  همه سایز میلگرد های  12 متری

سایز میلگرد mm

وزن هر متر میلگرد Kg

وزن شاخه 12 متری میلگرد kg

8

0.395

4.74

10

0.616

7.4

12

0.888

10.656

14

1.21

14.52

16

1.58

18.96

18

2.00

24

20

2.47

29.64

22

2.98

35.76

25

3.85

46.2

28

4.83

57.96

32

6.31

75.72

32

7.99

98.88

طول میلگرد _آهن جم

فرمول محاسبه وزن

برای اینکه متوجه شویم هر شاخه میلگرد چقدر وزن دارد نیازمند فرمول حساب شده هستیم که با استفاده از آن فرمول عدد گذاری در آن بتوانیم جواب سوال های مختلف خود اعم از هر شاخه میلگرد چند متره را بدهیم. وزن مقطع فولادی های تولید شده توسط کارخانه یکبار اعلام می‌شوند. اما برای اینکه بتوانیم وزن تقریبی آنها را نیز به دست بیاوریم می توانیم از این فرمول استفاده کنیم. این فرمول عبارتند از:

فرمول محاسبه وزن = شعاع بر حسب میلی متر* شعاع بر حسب میلی متر* ۳.۱۴* طول بر حسب میلی متر* ۷.۸/ ۱۰۰۰

با استفاده از این فرمول چگالی فولاد ۷.۸  گرم بر سانتی متر مکعب می باشد .نیز برای محاسبه وزن در نظر گرفته می شود و شما می توانید به یک وزن تقریبی برسید.

مقایسه جدول وزن مقاطع تولید شده در کارخانه های مختلف ایران

وزن هر شاخه میلگرد kg

8

10

12

14

16

18

20

22

25

28

32

 ذوب آهن اصفهان

10.6

14.5

19

24

29.6

35.8

46.2  

58

75.7

 

7.5

11

14.8

19.2

24.6

30

36

46.4

58.5

76

 شاهین بناب

4.44

4.66

7.07

7.31

10.19

10.54

13.88

14.36

18.29

18.77

23.16

23.76

28.60

29.3­5

34.50

35.41

44.75

25.57

55.92

57.39

73.05

74.98

هر شاخه میلگرد چند متره

به طور کلی می توان گفت که هر شاخه میلگرد ۱۲ متر می باشد .اما مدل و ضخامت های آنها با یکدیگر متفاوت است که در جدول های بالا آنها را با یکدیگر بررسی کردیم .برای مثال می‌توان گفت که میلگردهای ۸ و ۱۰ و ۱۲ و ۱۴ و ۱۶ و ۱۸ داریم میلگرد ها در زندگی روزمره ما کاربردهای بسیار زیادی دارد.

پیشنهاد مطالعه ⋙  بادبند یا مهاربند ساختمان چیست؟انواع قاب های مهاربندی

اما میلگردهای بزرگتر که ابعاد ۲۰ و ۲۲ و ۲۵ و ۲۸ و ۳۲ دارند در قالب های صنعتی استفاده می شوند و مخصوص کارهای بزرگ هستند.  که با توجه به این بازه می توانید میلگرد خود را انتخاب کنید .اما جالب است بدانید که میلگردهای مدل ۳۶ وزنشان تا ۹۶ کیلوگرم نیز می‌رسد که این مسئله به ضخامت آن باز می گردد. به گفته فرادرس :

«میلگرد» (Reinforcement Bar یا به اختصار Rebar)، یک محصول فولادی به شکل میله، مش یا کابل است که به منظور تقویت مقاومت کششی در سازه‌ها یا عضوهای بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد ایران

بهترین میلگرد هایی که در ایران وجود دارند مربوط به کارخانه ذوب آهن اصفهان هستند. زیرا این کارخانه میلگردهای باکیفیتی را عرضه می کنند .که باعث می شود این میلگردها در میان خاص و عام از کیفیت بالایی برخوردار باشند. و اغلب مهندسان هنگام داشتن پروژه های حساس به آنها روی بیاورند. بدیهی است که استفاده از میلگرد های مناسب باعث استحکام ساختمان شما می شود .و به دنبال آن سلامت ساکنان را به همراه خواهد داشت. البته کارخانه های دیگری وجود دارد که کیفیت ساخت بالایی دارند و شما می توانید میلگرد خود را از آن کارخانه ها نیز تهیه کنید .اما باید هنگام دریافت محصول چه از کارخانه ذوب آهن اصفهان و چه کارخانه های دیگر به نکات مختلف هنگام تحویل بار توجه کنید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید

 شما میتوانید جهت دریافت قیمت انواع میلگرد از جمله  ،قیمت میلگرد ساده بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید. و جدیدترین قیمت میلگرد را در آهن جم دریافت کنید. 
همچنین میتوانید علاوه بر قیمت تیرآهن، قیمت روز آهن شامل قیمت تیرآهن لانه زنبوری و قیمت تیرآهن هاش، قیمت ورق، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت سپری، قیمت پروفیل، قیمت لوله.، قیمت خاموت، قیمت محصولات مفتولی، قیمت شمش و قیمت لوازم سوله را از آهن جم دریافت کنید.‌ جهت دریافت اطلاعات بیشتر، میتوانید با بخش فروش و پشتیبانی آهن جم، با شماره 03133869211 تماس بگیرید.

سوالات متداول

طول میلگرد در همه سایز ها برابر با ۱۲ متر میباشد.

میلگرد با طول بلند تر تولید نمیشود . میلگرد با طول کوتاه تر وجود دارد که به آن میلگرد نرمال گفته شده و عموما تکه های میلگرد حاصل از مراحل تولید است.

وزن یک متر میلگرد با توجه به سایز متغیر است.

5/5 - (3 امتیاز)

نظرات

سوال یا نظر شما

شما میتوانید نظر یا سوال خود را برای کامنت کنید.

برای درخواست مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید.

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل(اعداد انگلیسی) یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط ایزی لاگین و قوانین می باشد