اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

0
ورود و عضویت
اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

×
آهن جم
ورود و عضویت
0

بررسی روند بازار آهن و فولاد

زمان مطالعه : 6 دقیقه
بازار آهن و فولاد

بررسی روند بازار آهن و فولاد در هفته سوم بهمن ماه چگونه بود ؟در هفته سوم بهمن ماه قیمت آهن آلات روند افزایشی داشت. روند صعودی قیمت ها از نخستین روز هفته شروع و تا پایان هفته تداوم داشت. به طور میانگین افزایش قیمت از حدود ۱۰۰ تومان تا ۲۰۰۰ تومان در بازار آهن مشاهده شد. با اصلاح جزئی قیمت دلار هیجان در بازار دلار فروکش کرد.نرخ دلار در هفته سوم بهمن ماه در بین اعداد ۴۴ و ۴۵ هزار تومان نوسان داشت. در برخی از روزهای هفته روند افزایشی و در برخی از روزها روند کاهشی بود .اما بازار آهن آلات با نرخ ارز هماهنگ نبود و در طول هفته سوم بهمن ماه روند افزایشی را طی کرد.

آهن جم : گزارش ها از بررسی بازار آهن و فولاد ادامه روند افزایشی قیمت روز آهن آلات را نشان می دهد. قیمت میلگرد در هفته سوم بهمن ماه به طور میانگین حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش داشت و در پایان هفته میلگرد به طور میانگین با قیمت حدودی ۲۱۵۰۰ تومان معامله می‌شد. بازار تیرآهن همانند هفته های گذشته آشفتگی زیادی داشت که علت آن عدم عرضه متناسب با تقاضا در بازار و کمبود برخی از سایز ها می باشد .قیمت تیرآهن نوسان های زیادی را در این هفته تجربه کرد و در پایان هفته تیرآهن ذوب آهن در برخی از سایز ها با میانگین قیمت ۲۸ تا ۲۹ تومان معامله گردید. قیمت پروفیل افزایش زیادی را تجربه نکرد و در روزهای پایانی این هفته کمی افزایش قیمت داشت و در محدوده قیمت ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان در هر کیلو مورد معامله قرار گرفت.قیمت نبشی و ناودانی هم در طول هفته سوم بهمن ماه روند افزایشی داشت در حدود قیمت ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان مورد معامله قرار میگرفت.

فایل صوتی این مطلب 

پیشنهاد مطالعه ⋙  همه چیز درباره میلگرد نرمال

 بررسی بازار آهن و فولاد نشان می‌دهد که روند افزایشی قیمت ها با توجه به عوامل موجود ادامه دار خواهد بود .در هفته گذشته قیمت میلگرد آجدار مرتباً افزایش پیدا کرد. میلگرد آجدار در پایان هفته سوم بهمن در حدود قیمت ۲۲ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گرفت. قیمت میلگرد ذوب آهن با توجه به اینکه از میلگرد سایر شرکت ها قیمت بالاتری دارد با توجه به کیفیت و نوسان قیمتی که در این هفته تجربه کرد در حدود ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان اعلام شد . 

قیمت تیرآهن در بازار آهن و فولاد هفته سوم بهمن ماه تحت تاثیر نوسان‌های زیادی قرار گرفت و در دو بخش شاخه‌ای و کیلویی روند صعودی را طی کرد. در تمامی روزهای هفته در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان در بخش کیلویی افزایش قیمت داشتیم. در بخش شاخه ای افزایش قیمت از ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان و حتی بیشتر در برخی از سایز های کمیاب اتفاق افتاد.


قیمت نبشی و ناودانی هم در بازار آهن و فولاد در هفته سوم بهمن ماه روند افزایشی را طی کرد .در برخی از شرکت ها در بعضی از روزها قیمت ها با ثبات اعلام شد و برخی شرکت‌های دیگر لیست قیمت خود را با افزایش اعلام کردند. اما به طور کلی قیمت نبشی و ناودانی هم روند صعودی داشت.


قیمت پروفیل در بازار در اکثر بخش ها در روزهای ابتدای هفته قابت یا با افزایش جزئی قیمت ها اعلام می شد .البته در برخی از شرکت ها قیمت ها با ۲۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان افزایش اعلام گردید. بیشتر شرکت ها در طول این هفته قیمت‌ها را ثابت یا با افزایش جزئی اعلام کردند .در روزهای پایانی هفته شاهد افزایش قیمت پروفیل در حدود ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومان بودیم و تا پایان هفته قیمت پروفیل در هر کیلو حدود ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان اعلام گردید.

پیشنهاد مطالعه ⋙  ورق st37 چیست؟

بررسی معاملات بورس کالا

معاملات بورس کالا تا حدود زیادی در قیمت ها و بازار آهن و فولاد تاثیرگذار هستند .

در روز یکشنبه شانزدهم بهمن ماه و شروع هفته سوم بهمن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شد که معادل ۱۵ درصد این محصولات به معامله رسیدند. میلگرد کلاف با قیمت ۲۱۳،۳۱۱ ریال به فروش رسید که رشد ۴.۵ درصدی قیمت این محصول را نشان میداد.

روز دوشنبه قرار بود حدود ۲۰۵ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که ۱۹۶ هزار تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۵ درصد محصولات حذف شدند. در همین حال برای ۹۳ هزار تن شمش بلوم حدود ۲۰۲ هزار تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۱۹۳،۱۳۹ ریال بر تابلوی معاملات به ثبت رسید. تقاضا برای شمش بلوم یک و نیم برابری بود.

روز سه شنبه قرار بود حدود ۱۸ هزار تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه شود که ۱۲ هزار تن حجم این عرضه روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۳۲ درصد آن حذف گردید. دو هزار تن از این حجم عرضه برای ورق قلع اندود بود که برای آن تنها ۵۰ تن تقاضا وجود داشت و این ورق با قیمت میانگین ۴۷۹ هزار ریال به معامله رسید.

در روز چهارشنبه قرار بود حدود ۱۸۵ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که از این حجم ۹۹ هزار تن بر روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۴۶ درصد محصولات حذف شدند. برای میلگرد های عرضه شده در روز چهارشنبه تقاضای دوبرابری وجود داشت. برای ۷۴ هزار تن میلگرد حدود ۱۲۰ هزار تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۱۹۶،۳۰۰ ریال به ثبت رسید.

پیشنهاد مطالعه ⋙  نورد میلگرد چیست و چگونه انجام میشود؟مراحل و تفاوت روش ها
تغیرات قیمت میلگرد

بررسی بازار آهن و فولاد جهانی

در بازار آهن و فولاد جهانی براساس آخرین گزارش نشریه متال بولتن در تاریخ 8 فوریه 2023 میلادی (  19 بهمن ماه)، اسلب و بیلت با ثبات قیمت همراه شد.

🔹در همین حال، هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 530 دلار و هر تن بیلت صادراتی ایران بدون تغییر، با نرخ میانگین 543 دلار مبادله شد.

🔹بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ 566 دلار به ازای هر تن مبادله شد در حالی که اسلب صادراتی این منطقه بدون تغییر، به قیمت 620 دلار در هر تن به فروش رسید.

براساس اطلاعات تابلوی معاملات بورس فلزات لندن، قیمت هر تن میلگرد برای تحویل روز با افزایش یک دلاری نسبت به روز قبل (رشد ۰٫۱ درصدی)، با قیمت ۷۱۱ دلار به فروش رسید.

🔹در این میان، هر تن قراضه برای تحویل روز با افزایش ۳ دلار، نسبت به روز قبل (رشد ۰٫۷ درصدی) با قیمت ۴۱۸ دلار، به فروش رسید.

براساس آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس فلزات بندر شانگ‌های، قیمت متوسط میلگرد با افزایش ۲۵ یوآنی، با قیمت ۴ هزار و ۲ یوآن به فروش رفت که این نرخ نسبت به روز قبل، رشد ۰٫۶ درصدی را نشان می دهد.

🔹این در حالی است که متوسط قیمت فولاد ضد زنگ در بازار بندر شانگ‌های با افت ۳۰ یوآنی وکاهش ۰٫۱ درصدی نسبت به روز قبل، بر روی نرخ ۱۶ هزار و ۶۳۴ یوآن ایستاد.

مقاله از آهن جم _ahanjam.com

5/5 - (5 امتیاز)

نظرات

سوال یا نظر شما

شما میتوانید نظر یا سوال خود را برای کامنت کنید.

برای درخواست مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید.

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل(اعداد انگلیسی) یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط ایزی لاگین و قوانین می باشد