اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

0
ورود و عضویت
اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

×
آهن جم
ورود و عضویت
0

کاهش عرضه قراضه در بازار جهانی

زمان مطالعه : 5 دقیقه
کاهش عرضه قراضه

قراضه آهن آلات یکی از مواد اولیه تولید سایر شمش های فولادی می باشد. یکی از موارد مهمی که تولیدکنندگان فولاد در سطح بازارهای جهانی همیشه به آن می‌پردازند تهیه مواد اولیه فولاد سازی با قیمت مناسب می باشد. اکثر فولادسازان چه در ایران و چه در بازارهای جهانی از قراضه آهن برای تولید فولاد استفاده می کنند. از این رو قیمت قراضه یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت آهن و فولاد در بازار جهانی می باشد. و تغییرات و تحولات در بازار قراضه فروشی مثلاً کاهش عرضه قراضه بر قیمت و تحولات بازار آهن و فولاد اثرگذار است.

به گزارش نشریه متال بولتن و بر اساس جدیدترین شماره این نشریه کاهش عرضه قراضه در بازار جهانی در دو هفته اخیر باعث شده است که خریداران ترکیه و تایوان محموله های قراضه را با قیمت بالاتری خریداری کنند .این در حالی است که فعالیت در بازارهای اصلی آسیای پراکنده و دارای رکود بوده است .در این راستا ترکیه محموله‌های بریتانیا و دریای سیاه را با قیمت های بالاتری خریداری کرده است. ضمن اینکه صادر کنندگان در آمریکا در ۴ هفته پیش ۷ محموله قراضه به ترکیه فروخته اند اما میزان تقاضا برای قراضه در آسیا راکد  بود. همچنین خریداران ویتنامی نیز به دلیل وضعیت نزولی بازار فولاد از فعالیت خودداری می‌کنند .قیمت فولاد تایوانی نیز با وجود نوسانات کاهشی ارز افزایش داشته و بازار هند هم به دنبال حذف عوارض گمرکی پیشرفت هایی را از خود نشان می دهد.

دسترسی سریع به محتوای مقاله

پیشنهاد مطالعه ⋙  کاهش قیمت فولاد صادراتی ایران | بررسی علت کاهش قیمت ها

ترکیه

کارخانه های فولاد سازی در ترکیه به دلیل کاهش میزان تقاضا و محموله های ماه دسامبر و کاهش عرضه قراضه مجبور به موافقت با قیمت های بالاتری برای قراضه فولاد وارداتی شدند. به گفته برخی از فعالان بازار میزان  تقاضا برای محصولات نهایی فولاد در هفت روز گذشته افزایش یافته است. در این راستا یک محموله از مبدا بنلوکس را در یک کارخانه در منطقه اسکندرون با میانگین قیمتی ۳۵۴ دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr خریداری کرد.
همچنین یک تولید کننده میلگرد در ناحیه اسکندرون یک محموله ۱۷ هزار تنی از Hmsرا با قیمت ۳۴۴ دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr اسکندرون برای حمل ماه دسامبر خریداری کرد.قرارداد دیگری نیز برای محصول HMS با مبدا دریای بالتیک در بازه قیمتی ۳۵۰ دلار به ازای هر تن انجام شد.

 

در این هفته کارخانه های فولاد ترکیه هیچ خریدی در واردات قراضه از اعماق دریا انجام ندادند. قراضه ایالات متحده در دریای بالتیک با قیمت 350 دلار در هر تن cfr و از اروپا 348-345 دلار د هر تن cfr عرضه می شد. ظاهرا تامین کنندگان قراضه قصد دارند با کاهش عرضه قراضه به مبالغی بالاتر دست یابند. زمانی که قیمت بیلت فولاد در بازار محلی 10 دلار در هر تن  در مقایسه با دو هفته قبل  کاهش یافته است . و هیچ تقاضای برای میلگرد وجود ندارد. به دنبال کاهش قیمت بیلت در ترکیه چنین معاملاتی در حال حاضر وجود نداشت. به گفته همین منبع بین 550 تا 560 دلار به ازای هر تن پیش فروش شد.

پیشنهاد مطالعه ⋙  ستون فلزی چیست؟ آشنایی با انواع و کاربردهای آن

آمریکا

در طول چهار هفته گذشته صادرکنندگان فولاد آمریکا ۷ محموله را به ترکیه فروخته اند. برخلاف قیمت های ضعیف میلگرد و سرعت پایین تولید فولاد تولیدکنندگان فولاد ترکیه خرید قراضه آمریکایی ادامه دادند. در این میان آخرین فروش مربوط به صادرکننده‌ی در ساحل شرقی آمریکا بود که شامل افزایش قیمتی حدود ۱۰۰ دلار به ازای هر تن بود .
ویتنام
بر اساس شنیده ها و گفته برخی از منابع بازاری در طول این هفته خریداران قراضه ویتنامی به دلیل تضعیف بازار محصولات نهایی فولاد جهانی مانند میلگرد، تیر آهن و غیره به عدم فعالیت خود ادامه دادند .

قراضه آهن

چین

در دو هفته اخیر نیز به دنبال کاهش عرضه قراضه و تضعیف بازار محصولات نهایی فولاد  قیمتهای فولاد قراضه داخلی با نوسانات مواجه شد .به گفته برخی منابع بازاری ،بازار واردات وارد رکود شده است .همچنین عرضه کنندگان ژاپنی از ارائه پیشنهادات قیمتی خودداری کرده و منتظر واضح شدن مسیر نوسانات قیمت ها هستند از این رو کاهش عرضه قراضه گزارش شده است.

تایوان

با کاهش عرضه قراضه در تایوان نیز در دو هفته اخیر پس از این که خریداران کانتینرهای قراضه را با قیمت کمی بالاتر خریداری کردند. قیمت قراضه صادراتی به تایوان در بازار نقدینگی افزایش یافت. به گفته برخی منابع فست مارکتز کاهش قیمت ارز تایوان و همچنین میزان ذخایر قراضه این کشور افزایش قیمت واردات را در پی داشته است.


هند

در طول هفته اخیر  پس از حذف عوارض گمرکی محصولات فولاد و آهن، قیمت صادرات کانتینر به هند افزایش یافت و تاجران از پیشرفته شرایط بازار و ثبات قیمتها خبر می دهند.

پیشنهاد مطالعه ⋙  فاصله تیرآهن سقف

ویتنام

در طول دو هفته گذشته، قیمت‌های پیشنهادی برای HMS 1,2 (80:20) مبدا آمریکا، با شیوه معاملاتی cfrویتنام در بازه ۳۷۰ تا ۳۸۰ دلار به ازای هر تن بود. در عین حال، خریدارانی که راغب به خرید محموله‌ای نبودند، برای این محصول پیشنهادات قیمتی در حدود ۳۵۰ دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr ارائه می‌کردند.
در همین حال، یک تاجر ویتنامی گفت:” در طول هفته، هیچ پیشنهاد قیمت قاطعانه‌ای گزارش نشده است. خرید محموله‌هایی با حجم بالا، به دلیل وضعیت نزولی بازار فولاد و کاهش نرخ ارز برای خریداران ریسک بالایی دارد.”
با این حال، پیشنهادات قیمتی قراضه HMS 1,2 (80:20) از استرالیا با شیوه معاملاتی cfr ویتنام در طول هفته، ۳۶۰ دلار به ازای هر تن بود.
جدیدترین ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت فولاد قراضه، HMS 1,2 (80:20)، cfr ویتنام بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان)، ثابت باقی ماند.
این در حالی است که در طول هفته، فعالیت صادارت ژاپن به ویتنام به دلیل اختلاف بین پیشنهادات از طرف کارخانه‌ها و خریداران راکد بود.
همچنین ارزیابی هفتگی قیمت فست‌مارکتز حاکی از آن است که قیمت قراضه فولاد H2 مبدا ژاپن، cfr ویتنام ۳۵۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته، ۵ دلار به ازای هر تن کاهش نشان می دهد.. این محصول در روز ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) در بازه قیمتی ۳۵۰ تا ۳۵۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

ضایعات آهن

آهن جم_ahanjam.com

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات

سوال یا نظر شما

شما میتوانید نظر یا سوال خود را برای کامنت کنید.

برای درخواست مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید.

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل(اعداد انگلیسی) یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط ایزی لاگین و قوانین می باشد