اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

0
ورود و عضویت
اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

×
آهن جم
ورود و عضویت
0

کارخانه های تولید کننده میلگرد ارزان

زمان مطالعه : 6 دقیقه
میلگرد ارزان _آهن جم

میلگرد ارزان یکی از محصولاتی است که اکثر مشتریان در هنگام خرید آهن آلات به دنبال آن هستند .بیشتر خریداران تمایل دارند که با هزینه کمتر محصول با کیفیتی را تهیه کنند. در خرید آهن آلات نیز این قاعده پابرجاست و مصرف کنندگان به دنبال آهن ارزان و با کیفیت مطلوب می باشند. کارخانه هایی در کشور وجود دارند که علاوه بر کیفیت مطلوب محصولات آنها دارای قیمت رقابتی و ارزانی می باشد.

در خرید میلگرد ارزان نباید کیفیت محصول را نادیده بگیریم .زیرا استفاده از میلگرد و مصالح بی کیفیت در آینده موجب وارد شدن خسارات جانی و مالی زیادی میشود . استحکام یک ساختمان  نباید با تهیه مصالح ارزان قیمت و بی کیفیت دچار مشکل شود.

هر محصولی که در بازار عرضه می گردد تحت تاثیر پارامترهای متعددی قیمت‌گذاری می‌شود. قیمت میلگرد نیز با توجه به عوامل مختلفی قیمت گذاری میشود. از جمله عواملی که بر قیمت میلگرد تاثیر گذار هستند همچون نرخ ارز، نرخ فولاد در بازارهای جهانی، میزان عرضه و تقاضا و قیمت مواد اولیه می باشد.
در تولید میلگرد قیمت مواد اولیه ،هزینه‌های تولید، نحوه ساخت میلگرد، نوع آن و غیره همگی در تعیین قیمت میلگرد تاثیر دارد. که در ادامه برخی از مهمترین عوامل را بررسی می نماییم.

طول میلگرد _آهن جم

میلگرد ارزان در اولین قدم نیاز است از مواد اولیه ارزان قیمت تولید شود. عناصر سازنده میلگرد آهن کربن ،گوگرد، منگنز و فسفر می باشند که هر کارخانه‌ای با توجه به آلیاژ میلگرد تولیدی خود به تناسب و استانداردهای مشخصی از این مواد استفاده می کند .میزان استفاده از هرکدام این مواد موجب تغییر در کیفیت میلگرد می شود. مثلاً هرچقدر کربن موجود در آلیاژ میلگرد بیشتر باشد میلگرد کیفیت بیشتری دارد.میلگرد ها از انواع شمش های فولادی تولید می شوند و قیمت شمش یکی از اصلی‌ترین پارامتر ها در تعیین قیمت میلگرد می باشد.
ارتباط قیمت میلگرد با نحوه ساخت
تولید میلگرد در ایران به روش های مختلفی انجام می شود که با توجه به روش به کار گرفته شده در تولید کیفیت میلگرد تولید شده متفاوت خواهد بود .شیوه هایی که در ایران برای تولید میلگرد استفاده می‌شود شامل نورد گرم، نورد سرد ،ترمکس و میکرو آلیاژی می باشد. که با هر کدام از این روشها میلگردی با کیفیت و قیمت متفاوتی تولید می شود.

پیشنهاد مطالعه ⋙  ورق دامپا چیست؟ انواع و کاربردهای آن

میلگرد به روش های مختلفی به فروش میرسد که در قیمت آن تاثیر گذار است .اولین مبدا فروش میلگرد بورس کالا و کارخانه است که شرایط خرید آنها برای همه مهیا نیست .مراحل خرید از بورس در مقاله نحوه خرید میلگرد از بورس کالا ذکر شده است.

تاثیر استاندارد میلگرد بر قیمت

میلگرد در استانداردهای مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از این استانداردها علاوه بر ظاهر متفاوت ویژگی های شیمیایی منحصربه‌فردی هم دارند .کیفیت هر میلگرد با توجه به گرید و استاندارد مخصوص به خود فاکتوری است که به طور مستقیم در گرانی و ارزان بودن میلگرد نقش دارد .به طور کلی اگر به دنبال میلگرد ارزان قیمت هستید نباید به دنبال کیفیت بسیار بالا باشید. میلگردها در ۴ گرید A1 و A2 وA3 و A4 تولید می شوند که هر کدام ویژگی ها و عناصر سازنده متفاوتی دارند و با توجه به ویژگی ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند .در نهایت استاندارد تولید میلگرد نوع آن، گرید آن و ویژگی ها و کاربردهای آن در تعیین قیمت تاثیر گذار هستند .

ارتباط وزن میلگرد با قیمت

میلگرد ها با سایز و استاندارد مشخصی در کارخانه های مختلف تولید میشوند که نام تمام کارخانه ها در لیست کارخانه های تولید میلگرد در ایران ذکر شده است. اما در یک کارخانه وزن آنها ممکن است متفاوت باشد. خرید میلگرد معمولاً بر اساس کیلوگرم می باشد. تهیه میلگرد با سایز استاندارد مورد نظر که وزن سبک تری داشته باشد برای مصرف کنندگان صرفه اقتصادی بهتری دارد. اما معمولاً میلگرد های سبک قیمت بیشتری دارند .

پیشنهاد مطالعه ⋙  کاربرد ورق در خودروسازی چیست؟

یک نکته مهم که در خرید میلگرد ارزان وجود دارد این است که گاهی اوقات هزینه حمل باعث می شود تفاوت قیمت میلگرد های ارزان و گران از بین برود .مثلاً کارخانه ای وجود دارد که میلگرد ارزان قیمت عرضه می نماید. اما از لحاظ مسافت به پروژه بسیار دور است و هزینه حمل زیادی باید پرداخت شود. این امکان وجود دارد که این میلگردهای ارزان به همان قیمت محصول باکیفیت و گران در کارخانه های نزدیک به پروژه تمام شود. زیرا هزینه حمل آن بیشتر است و تفاوت قیمت میلگرد ارزان و گران را از بین میبرد.

بهتر است که قبل از خرید میلگرد ارزان از مشاوران مطمئنی که در حوزه آهن را فعالیت دارند راهنمایی بگیرید تا در مورد انواع میلگرد ها، قیمت آنها ،کیفیت آنها و هزینه حمل آنها نسبت به پروژه شما راهنمایی شوید . در خرید تیرآهن و سایر محصولات فولادی نیز بهتر است در مورد قیمت تیرآهن و سایر هزینه های موجود مشاوره بگیرید تا خرید مناسبی داشته باشید.

میلگرد نرمال _آهن جم

کارخانه های میلگرد ارزان قیمت

کارخانه هایی در ایران وجود دارند که نسبت به دیگر کارخانه‌ها قیمت مناسب تری داشته و در عین حال محصولات آنها دارای کیفیت بالا می باشند. برخی از این کارخانه ها را که میلگرد آنها در بازار نیز دارای محبوبیت زیادی می باشد در ادامه نام برده ایم. 

میلگرد ابرکوه یزد

کارخانه سرمد ابرکوه یزد در جاده ابرکوه یزد واقع شده و جزو کارخانه هایی است که میلگرد ارزان قیمت با کیفیت مطلوب به بازار عرضه می نماید. میلگرد های تولیدی این کارخانه با گرید A3 و در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلیمتر میباشند. این کارخانه سالانه حدود ۴۵۰ هزار تن ظرفیت تولید دارد. هر بندیل میلگرد این کارخانه حدود 2.2 تن وزن دارد.

پیشنهاد مطالعه ⋙  فرآیند تولید نبشی |روش پرسی و فابریک و مراحل آن

میلگرد نیشابور

یکی دیگر از کارخانه هایی که میلگرد با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه می نماید کارخانه فولاد خراسان می باشد. میلگرد این کارخانه در بازار به نام میلگرد نیشابور شناخته می شود. تولیدات این کارخانه شامل انواع میلگرد ساده و آجدار، نبشی و ناودانی، تسمه، شمش، آهن اسفنجی و غیره میباشد. میلگردهای تولیدی کارخانه نیشابور در سایز های ۱۰ الی ۳۲ و میلگرد های ساده در سایز های ۱۰ الی ۵۰ میلیمتر می باشند .این میلگردها دارای کیفیت مطلوب و استاندارد و قیمت مناسب هستند.

میلگرد میانه

کارخانه فولاد میانه آذربایجان در شهرستان میانه واقع شده و محصولات فولادی از جمله نبشی و ناودانی، میلگرد ،مفتول ،تسمه و غیر تولید می نماید. این کارخانه در سال ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن محصول را دارد. میلگردهای این کارخانه با گرید A3 و در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ میلی متر میباشند.

میلگرد آریان فولاد

کارخانه آریان فولاد در بوئین زهرا میباشد که میلگردهایی با کیفیت بالا و قیمت پایین و به بازار عرضه می نماید. این کارخانه علاوه بر میلگرد در زمینه تولید نبشی و ناودانی و تیرآهن‌ نیز فعالیت می‌کند .میلگرد آجدار و ساده تولید شده در این کارخانه در سایزهای ۸ الی ۳۲ میلیمتر می باشند. به طور کلی این کارخانه قیمت آهن آلات و محصولات خود را مناسب تر از سایر کارخانه ها اعلام می نماید.

یکی از کارخانه های تولیدی در شمال غربی کشور ،کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش تبریز است. محصولات این کارخانه کیفیت مطلوبی دارند و در عین حال نسبت به کیفیت قیمت مناسب هستند .در لینک زیر لیست قیمت را مشاهده کنید.

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش

مقاله از آهن جم _ahanjam.com

5/5 - (4 امتیاز)

نظرات

سوال یا نظر شما

شما میتوانید نظر یا سوال خود را برای کامنت کنید.

برای درخواست مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید.

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل(اعداد انگلیسی) یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط ایزی لاگین و قوانین می باشد