0
ورود و عضویت
اخبار لحظه ای
×
آهن جم
ورود و عضویت
0

هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟

زمان مطالعه : 9 دقیقه
هر بندیل میلگرد چند شاخه است _آهن جم

هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟ بندیل میلگرد چیست و وزن آن چقدر میباشد ؟ اگر تا به حال میلگرد و هر محصول فولادی خریداری کرده باشید مطمئنا اصطلاح بندیل را شنیده اید.در کارخانه ها پس از اینکه مراحل تولید به پایان می رسد برای ارسال محصولات باید آنها بسته بندی شوند. به بسته بندی میلگرد باندیل میلگرد گفته می‌شود که این اصطلاح به اشتباه در میان عموم با نام بندیل میلگرد جا افتاده است.

بسته بندی میلگرد دارای وزن و تعداد شاخه مشخصی در هر سایز می باشد. البته این امکان وجود دارد که میلگردهای یک کارخانه از لحاظ وزنی سبک تر باشند که در این صورت تعداد آنها در بسته بیشتر و در صورتی که میلگرد ها سنگین تر باشند تعداد آنها در بسته کمتر میباشد .بندیل میلگرد باید به‌صورت استاندارد انجام شود. زیرا در صورتی که میلگرد ها به درستی بسته بندی نشوند با توجه به این که وزن زیادی دارند و حمل و نقل آنها با جرثقیل انجام می شود ممکن است در فرآیند حمل و نقل تسمه بندیل باز شده و خساراتی را به همراه داشته باشد. بعلاوه رعایت ضوابط قانونی بندیل میلگرد نیز در خرید و فروش ضروری است.

در این مقاله از آهن جم می خواهیم بدانیم که بندیل میلگرد چیست و کارکرد اصلی آن چه می باشد؟ علاوه بر آن می خواهیم بدانیم که هر بندیل میلگرد چه وزنی دارد و در هر بندیل چند شاخه میلگرد وجود دارد؟
مجموعه آهن جم قیمت روز میلگرد را در انواع و سایز های مختلف به صورت روزانه اعلام می نماید. همچنین قیمت میلگرد در کارخانه و انبار را به صورت جداگانه در سایت آهن جم به روز رسانی می نماید.

بندیل های میلگرد با توجه به اینکه تولید کدام کارخانه باشند وزن‌های متفاوتی دارند. بندیل میلگردهای کارخانه ذوب آهن اصفهان حدود ۴۵۰۰ تا ۴۷۰۰ می‌باشد و بندیل میلگردهای متفرقه حدود ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلوگرم است. وزن میلگردها هم با توجه به سایزشان متفاوت است .به همین دلیل تعداد آنها در هر بندیل متفاوت خواهد بود. در تصویر زیر جدول وزن بندیل میلگرد ذوب آهن و تعداد شاخه برای هر سایز را مشاهده میکنید . جدول تعداد میلگرد در هر بندیل به شرح زیر است.

جدول وزن بندیل میلگرد _آهن جم

هر بندیل میلگرد دارای تعداد شاخه های متفاوت می باشد و برای محاسبه تعداد شاخه در هر بندیل باید وزن آن و همچنین وزن هر شاخه را بدانیم. وزن شاخه های میلگرد با توجه به سایز شان متفاوت می باشد.به طور کلی وزن هر بندیل میلگرد می تواند از 2 تا 5.5 متغیر باشد که بسته بندی این محصول بسته به سایز و کارخانه تولید کننده متفاوت است . بندیل میلگرد ساده ترین و کم هزینه ترین نوع بسته بندی می باشد.

پیشنهاد مطالعه ⋙  نبشی آلومینیوم چیست؟ویژگی ها و کاربردهای آن

بندیل میلگرد چیست؟

برای اینکه بدانیم هر بندیل میلگرد چند شاخه است در ابتدا می خواهیم بدانیم بندیل چیست و به چه دلیل مورد استفاده قرار می گیرد؟

اگر تا به حال خرید میلگرد انجام داده باشید احتمالاً کلمه بندیل به گوشتان خورده است. بندیل تسمه های از جنس ورق های فلزی یا پلاستیکی می باشد که برای بسته بندی میلگرد ها به دور میلگرد پیچیده می شود. به طور مثال وقتی میلگرد می خرید بندیل میلگرد را تحویل میگیرید. اصطلاحاً به این نوع بسته بندی بندیل یا بسته می گویند.

بندیل میلگرد از کم هزینه ترین و بهترین روش های موجود برای بسته بندی میلگرد ها می باشد و صرفه اقتصادی مناسبی دارد. تمام محصولات فولادی را نمی توان با این روش بسته بندی کرد و از بندیل میلگرد برای بسته بندی میلگرد ها ، لوله های بسیار نازک و شمش استفاده میکنند. نکته مهمی که در رابطه با بندیل های میلگرد در نظر باید داشته باشید این است که شاخه های میلگرد در هر بندیل باید طول برابر داشته باشند.
هر کارخانه پس از تولید میلگرد آن را مطابق با استانداردهای خود به صورت چند شاخه و با استفاده از تسمه های باریک فلزی یا پلاستیکی بسته بندی می کند.

طول میلگرد _آهن جم

هر بندیل میلگرد چند شاخه است ؟

میلگرد ها به طور کلی به دو صورت شاخه و میلگرد کلاف بسته بندی می شوند. برای اینکه بتوانیم تعداد شاخه در هر بندیل میلگرد را بدانیم باید وزن هر بندیل میلگرد و وزن هر شاخه از آن را داشته باشیم. شاخه های میلگرد در سایزهای متفاوت وزن متفاوتی دارند .در صورتی که وزن کلی بندیل را بدانی و همچنین وزن یک شاخه را وزن کل بندیل به وزن شاخه تقسیم می‌شود و تعداد شاخه ها در یک بسته مشخص می گردد.

تعداد میلگرد موجود در هر بندیل در کارخانجات مختلف متفاوت می باشد. وزن میلگرد ها با سایز یکسان در برند های مختلف متفاوت می باشد و برای اینکه تعداد شاخه در بندیل را محاسبه کنیم باید وزن میلگرد مربوط به همان کارخانه را داشته باشیم .البته تفاوت وزن میلگرد ها در سایز های یکسان ناچیز است اما جمع تفاوت ها در یک بسته ،تعداد شاخه را تغییر میدهد.برای اطلاع وزن میلگرد کارخانه جات مختلف می‌توانید به صفحه مربوطه در سایت آهن جم مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه ⋙  میلگرد خرک چیست؟کاربرد و نکات مهم استفاده از آن

قیمت آهن و قیمت تیرآهن لحظه ای را از بازرگانی آهن جم استعلام بگیرید.

هر بندیل میلگرد چند تن است؟

همانطور که گفته شد استفاده از بندیل برای بسته بندی مقاطع فولادی روش آسان و کم هزینه می باشد. بسته بندی میلگرد با ورق های نازک از جنس فولاد یا پلاستیک انجام شده و جابجایی و شناسایی محصول را آسان میکند .
وزن بسته های میلگرد کارخانجات مختلف متفاوت می باشد .

با این حال به طور کلی بندیل بیشتر کارخانه های تولید میلگرد بین ۲ تا ۵.۵ تن می باشد. مثلاً بسته میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان بین ۴.۵ تا ۵ تن می باشد. شما می توانید در هنگام خرید میلگرد با مشاوران مجموعه آهن جم تماس بگیرید تا شما را در مورد وزن بندیل کارخانجات مختلف و همچنین وزن هر سایز از میلگردها راهنمایی کنند.

بندیل میلگرد کلاف

تعداد میلگرد در هر بندیل

تعداد میلگرد موجود در هر بندیل میلگرد  بسته به وزن بندیل کارخانه تولید کننده و وزن آن سایز میلگرد متفاوت می باشد .از عوامل موثر بر وزن هر بندیل میلگرد و تعداد شاخه در هر بندیل می توان به وزن شاخه  قطر شاخه و ظرفیت بسته بندی دستگاه بندیل آن کارخانه اشاره کرد.

به طور کلی تعداد میلگرد در هر بندیل به وزن بندی و وزن شاخه ها بستگی دارد. هر بندیل میلگرد در هر برندی وزن ثابتی دارد. با اطلاع از آن می توان از تعداد میلگردهای هر بسته آگاه شد. برای مثال وزن بندیل میلگرد ذوب آهن اصفهان ۴۷۰۰ کیلوگرن می باشد که البته این عدد گاهی اوقات متغیر است. برای میلگرد ۱۲ که هر شاخه آن وزن ۱۰.۵ کیلو گرم دارد باید در یک بسته حدود ۴۴۷ میلگرد وجود داشته باشد.

تعداد میلگرد موجود در هر بندیل در سایز های متفاوت را برای کارخانه ذوب آهن اصفهان در ادامه ذکر کردیم .باید به این نکته هم توجه داشت که تعداد میلگرد در هر بندیل برای برندهای دیگر متفاوت می باشد.
تعداد میلگرد ۸ در هر بندیل : ۹۴۰ شاخه
تعداد میلگرد ۱۴ در هر بندیل : ۳۱۳ شاخه
تعداد میلگرد ۱۶ در هر بندیل : ۲۳۵ شاخه

هر میلگرد با توجه به گرید و سایز خود وزن مشخصی دارد.معمولا وزن میلگرد ها در نوع و سایز یکسان در بازه مشخصی است و تفاوت وزن بین آنها بسیار ناچیز است. برای اطلاع از وزن میلگرد در همه سایز ها مقاله زیر را مطالعه کنید.

جدول وزن میلگرد

هر بندیل میلگرد ۱۰ چند شاخه است؟

بندیل میلگرد ۱۰ حدود ۲۶۶ شاخه میلگرد می‌باشد و وزن هر بندیل میلگرد ۱۰ حدود ۲۲۰۰ کیلوگرم است.

هر بندیل میلگرد ۱۴ چند شاخه است؟

میلگردها و بندیل‌های هر کارخانه می‌تواند تا حدود کمی متفاوت باشد .وزن و تعدادهای ذکر شده برای میلگرد ذوب آهن اصفهان می‌باشد. وزن هر بندیل میلگرد ۱۴ حدود ۴۵۰۰ تا ۴۷۰۰ کیلوگرم و در هر بندیل میلگرد ۱۴ حدود ۳۱۳ شاخه میلگرد قرار گرفته است .

پیشنهاد مطالعه ⋙  کاربردهای تیرآهن

هر بندیل میلگرد ۱۶ چند شاخه است؟

همانطور که ذکر شد برای محاسبه تعداد میلگرد در هر بندیل باید وزن کلی بندیل و وزن یک شاخه میلگرد را بدانیم .چنانچه بندیل میلگرد ۱۶ ذوب آهن اصفهان را در نظر بگیریم وزن هر بسته ۴۷۰۰ کیلوگرم می باشد .وزن میلگرد ۱۶ نیز ۱۹ کیلوگرم است. بنابراین از تقسیم وزن کل بندیل بر وزن هر شاخه میلگرد به عدد ۲۴۷ می رسیم.

هر بندیل میلگرد ۲۰ چند شاخه است؟

میلگرد ۲۰ تقریبا جز سایزهای درشت میلگرد می‌باشد .وزن هر بندیل میلگرد ۲۰ ذوب آهن حدود ۴۵۰۰ تا ۴۷۰۰ کیلوگرم است و در هر بندیل میلگرد ۲۰ حدود ۱۵۶ شاخه میلگرد قرار گرفته است.

بندیل میلگرد _آهن جم

پیشنهاد مطالعه : قیمت آرماتور بندی ۱۴۰۲

تفاوت در تعداد شاخه های بندیل میلگرد به علت اختلاف وزن میلگرد ها و قیمت آهن آلات در سایزهای متفاوت می باشد. هرچه سایز یک محصول بیشتر باشد وزن و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل بندیل های میلگرد در کارخانه ها و در سایزهای متفاوت  وزن متفاوتی دارند.

تولیدکنندگان  میلگرد بسته ها را با وزن های متفاوتی در نظر می‌گیرند. مثلاً شرکت بافق یزد بندیل های میلگرد خود را با وزن بین ۲ الی ۳.۵ تن عرضه می‌کند، بندیل میلگرد در کارخانه های فولاد قزوین و نیشابور حدود ۲ تن و در کارخانه کاشان نیز ۴ تن می باشد.

وزن میلگرد با قطر مشخص پیرو یک استاندارد جهانی می باشد که در بازه محدودی نوسان دارد. رعایت این استانداردها باعث می شود که مصرف کننده از کیفیت و تناسب فلزات به کار رفته در آلیاژ میلگرد اطمینان داشته باشد.

هر تن میلگرد چند شاخه است؟

اینکه هر تن میلگرد چند شاخه است کاملا به سایز میلگرد بستگی دارد.هر سایز میلگرد دارای وزن مشخصی میباشد .برای اینکه بدانیم هر تن میلگرد چقدر است باید وزن هر شاخه میلگرد در سایز مورد نظر را از جدول وزن میلگرد استخراج کنیم.سپس ۱۰۰۰ کیلوگرم را بر وزن شاخه تقسیم تا تعداد شاخه در هر تن مشخص شود.مثلا وزن میلگرد ۱۶ حدود ۱۹ کیلوگرم است و هر تن میلگرد ۱۶ حدود ۵۳ شاخه میباشد.

هر بسته میلگرد چند شاخه است؟

به بندیل میلگرد بسته میلگرد هم گفته می‌شود.وزن هر بندیل میلگرد ۸،۱۰،۱۲،۱۴،۱۶،۱۸،۲۰،۲۲،۲۵،۲۸و۳۲ کاملا ثابت است و بسته به اینکه تولید کدام کارخانه است از حدود ۲ تا ۵ تن می‌تواند باشد .فقط تعداد شاخه در هر بندیل با توجه به وزن هر سایز میلگرد متفاوت است.

وزن هر بندیل میلگرد

مقاله از آهن جمahanjam.com

5/5 - (3 امتیاز)

نظرات

سوال یا نظر شما

شما میتوانید نظر یا سوال خود را برای کامنت کنید.

برای درخواست مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید.

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل(اعداد انگلیسی) یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط ایزی لاگین و قوانین می باشد