اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

0
ورود و عضویت
اخبار لحظه ای

هنوز تغییری یافت نشده است

×
آهن جم
ورود و عضویت
0

پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد

زمان مطالعه : 7 دقیقه
پیش بینی قیمت تیرآهن

شما میتوانید جهت دریافت قیمت انواع میلگرد و تیر آهن از جمله قیمت میلگرد ،قیمت میلگرد ساده ، قیمت میلگرد کلاف آجدار ، قیمت تیرآهن IPE، قیمت تیرآهن لانه زنبوری و قیمت تیرآهن هاش،بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید و جدیدترین قیمت میلگرد را در آهن جم دریافت کنید. 
همچنین میتوانید علاوه بر قیمت تیرآهن، قیمت روز آهن شامل  قیمت ورق، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت سپری، قیمت پروفیل، قیمت لوله، قیمت خاموت، قیمت محصولات مفتولی، قیمت شمش و قیمت لوازم سوله را از آهن جم دریافت کنید.‌ جهت دریافت اطلاعات بیشتر، میتوانید با بخش فروش و پشتیبانی آهن جم، با شماره 03133869211 تماس بگیرید.

با روی کار آمدن دولتی تازه همواره افراد به دنبال پیش بینی قیمت مواد اولیه ای هستند که مورد استفاده در انواع موارد مختلف مانند ساختن سازه ها به کار می روند. تیرآهن و میلگرد جزء این دسته از مواد اولیه ای هستند که در ساختن حتی یک سازه کوچک نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد می توان به درستی در زمینه خرید این محصول قدم برداشت و فعالیت های ساخت و ساز خود را به خوبی پیش برد. در این مطلب ما قصد داریم به پیش بینی قیمت این مواد در سال 1401 دولت رئیسی بپردازیم. همراه ما تا انتها باشید.

پیش بینی قیمت تیرآهن

1. قیمت گذاری تیرآهن و میلگرد در سال 1401 به چه عواملی بستگی دارد؟

همان طور که می دانید، هر محصول در دولت تازه با توجه به بودجه ای که دولت در اختیار دارد و مواردی دیگر قیمت گذاری می شوند. در این بخش ما قصد داریم عواملی را در اختیار شما قرار دهیم که با توجه به آن می توانید به پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد در دولت رئیسی بپردازید.

پیشنهاد مطالعه ⋙  ورق سیاه

• نیاز صنایع وابسته به این مواد

نیاز صنایع وابسته یکی از مواردی است که در زمینه قیمت گذاری تیرآهن و میلگرد مورد توجه قرار می گیرد. هرچه صنایع وابسته به این محصول احتیاج بیشتری داشته باشند، به طبع تولید این محصولات نیز افزایش می یابد. شایان ذکر است که رشد تقاضای صنایع وابسته داخلی به لحاظ میزان تاثیر روی قیمت این مواد ناچیز است.

• میزان عرضه و تقاضا تیرآهن و میلگرد

مهم ترین موضوعی که روی پیش بینی قیمت تیرآهن و میگرد تاثیر می گذارد، میزان عرضه و تقاضای این دو محصول است. میزان عرضه و تقاضا با قیمت این محصولات رابطه عکس دارد، یعنی هرچه تقاضا و عرضه بیشتر باشد به طبع قیمت پایین تر و هرچه گزینه اول کاهش پیدا کند به دنبال آن قیمت نیز افزایش پیدا می کند. کارخانه های زیادی از جمله کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش میلگرد های تولیدی خود را در بورس کالا عرضه میکند که قیمت محصولات این کارخانه را در لینک زیر میتوانید مشاهده کنید.

قیمت میلگرد تیکمه داش

2. آیا در دولت رئیسی قیمت ارز آزاد و نیمایی تاثیری بر قیمت این محصولات دارد؟

نوسانات ارزی در واقع مهم ترین و همچنین مستقیم ترین گزینه ای است که در چرخه اقتصاد یک کشور تاثیر دارد و قطعا نیز در پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد نیز بسیار موثر است. از آنجایی که در دولت های پیشین و همچنین دولت رئیسی قیمت پول رایج کشور نسبت به دلار و یورو بسیار کاهش پیدا کرده، باعث شده تا هزینه واردات مواد اولیه این دو محصول افزایش بسیاری را با خود به همراه داشته باشند.

از آنجایی که قیمت پایه بورس این مواد با ارز نیمایی تعیین می شوند و این ارز نیز تا به امروز افزایش قیمت چشم گیری داشته است، پس باید بگوییم که در دولت رئیسی، پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد رابطه تنگاتنگی با ارز نیمایی دارد. دسته افرادی که در این زمینه به فعالیت می پردازند باید ابتدا قیمت ارز نیمایی را پیش بینی کرده و سپس به قیمت تیرآهن و میلگرد بپردازند.

پیشنهاد مطالعه ⋙  فرآیند تولید نبشی |روش پرسی و فابریک و مراحل آن

3. بررسی هفت مورد اساسی که در پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد تاثیر گذار است

به جزء مواردی که در دو عنوان قبلی در اختیار شما قرار دادیم، هفت مورد دیگر وجود دارد که با توجه به آن ها نیز افراد می توانند به پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد در سال 1401 بپردازند که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم.

• قیمت نفت

حدود 15 درصد از قیمت تیرآهن و میلگرد وابسته به قیمت نفت است. در دولت رئیسی، قیمت نفت تا حدودی کاهش پیدا کرد که باعث شد قیمت تیرآهن و میلگرد برای جبران این بودجه افزایش پیدا کند.

• نرخ تورم

در پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد به هیچ عنوان نباید تاثیر نرخ تورم را نادیده گرفت. این نرخ می تواند تاثیر مستقیم روی قیمت نهایی دو محصول قید شده داشته باشد.

• وضعیت بورس تیرآهن و میلگرد

تغییراتی که ارزش سهام شرکت های تولیدی تیرآهن و میلگرد با خود به همراه دارند به صورت مستقیم روی قیمت تیرآهن و میلگرد تاثیر گذار است.

• عوارضی اعمال شده روی صادرات تیرآهن و میگلرد

عوارض اعمال شده روی صادرات تیرآهن و میلگرد روی قیمت آن ها تایر گذار است. هرچه عوارض بیشتر باشد به طبع قیمت این محصول نیز بیشتر است.

• هزینه حمل و نقل میلگرد و تیرآهن

شاید فکر کنید بی ارزش است اما حتی در پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد، هزینه حمل و نقل نیز موردی است که باید مد نظر قرار گرفته شود، زیرا قیمت را تغییر می دهد.

• میزان صادرات و واردات

همان طور که اشاره کردیم، در دولت رئیسی میزان قیمت پول رایج کشور بسیار کاهش پیدا کرده و همین موضوع باعث شده تا دیگر کشورها تقاضای خرید تیرآهن و میلگرد را از ایران انجام دهند که بتوانند با هزینه ای کم، حجم زیادی از این محصول را خریداری کنند. این موضوع نیز روی قیمت این محصول تاثیر گذار است.

• دوره های زمانی

تمامی دوره های زمانی، حتی فصل هایی که روزها در آن بلندتر هستند نیز تاثیر روی قیمت تیرآهن و میلگرد دارند. البته این موارد تاثیر مستقیم نداشته اما در زمینه های دیگر مانند هزینه های حمل و نقل موثر هستند.

پیشنهاد مطالعه ⋙  معرفی انواع فولاد کربنی و کاربرد ها

4. تخمین قیمت میلگرد در سال 1401 دولت رئیسی

همان طور که می دانید، میلگرد بخش اساسی در ساختمان سازی است. در فصل هایی که آب و هوا برای ساخت و ساز بهتر است مانند تابستان یا بهار، تقاضای خرید این محصول بسیار افزایش پیدا می کند که در نتیجه قیمت نیز تا حدودی مناسب می شود و نسبت به فصل پاییز و زمستان کاهش پیدا می کند.

با این حساب می توانیم بگوییم که پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1401 دولت رئیسی در دو فصل اشاره شده مناسب و پایین تر از حد معمول است. البته شایان ذکر است که نمی توان کتمان اتفاقات ناگهانی در این زمان ها نیز شد. به طبع اگر در این دو فصل با افزایش قیمت ارز رو به رو شویم، قیمت ممکن است حتی افزایش نیز داشته باشد!

پیشنهاد مطالعه : قیمت اسکلت فلزی ساختمان

5. پیش بینی قیمت تیرآهن در سال 1401 دولت رئیسی

تمامی اسکلت فلزی یک سازه را تیرآهن تشکیل می دهد. پس می توان گفت که این محصول نیز مانند میلگرد بسیار کاربردی است. از آنجایی که حجم استفاده از این محصول در ساختمان سازی بسیار بالا است، حتی کوچک ترین تغییری که در قیمت این محصول به وجود آید می تواند روی قیمت مسکن نیز بسیار تاثیر گذار باشد.

در پیش بینی قیمت تیرآهن در سال 1401 دولت رئیسی باید موارد کناره این پیش بینی یعنی قیمت مسکن را نیز مد نظر داشت؛ زیرا اگر قیمت مسکن بی دلیل به یک باره افزایش پیدا کند، می تواند به دلیل افزایش قیمت تیرآهن یا حتی میلگرد باشد. با توجه به این موارد و همچنین میزان تقاضا می توان قیمت این محصول را مورد بررسی قرار داد و پیش بینی های لازم را ارائه کرد.

سخن پایانی

پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد در دولت رئیسی 1401 بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا می تواند این زمینه را به ما بدهد که بدانید در چه زمانی اقدام به خرید این محصول کرده و چه زمانی بهترین برای فروش یا خرید برای ساخت سازه است. با توجه به نکاتی که در این مطلب در اختیارتان قرار دادیم، می توانید بهترین پیش بینی را انجام داده و قیمت دو مورد اشاره شده را مورد بررسی قرار دهید.

امتیاز خود را ثبت کنید

نظرات

سوال یا نظر شما

شما میتوانید نظر یا سوال خود را برای کامنت کنید.

برای درخواست مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید.

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط ایزی لاگین و قوانین می باشد